قیمت کنسرو گوجه فرنگی در ایران

قبل از استفاده از کنسرو رب گوجه فرنگی باید به چند سوال پاسخ دهیم.

چرا باید گوجه فرنگی را تبدیل به رب کنیم و استفاده کنیم؟چرا باید رب گوجه فرنگی را در بطری یا ظرف شیشه ای نگهداری کنیم؟بهترین مکان نگهداری رب گوجه فرنگی کجاست؟چه تفاوتی میان رب های صنعتی وخانگی وجود دارد؟قیمت رب در بازار چقدر است؟

رب گوجه فرنگی به عنوان چاشنی و جهت بهبود طعم و رنگ غذا استفاده می شود.رب گوجه فرنگی از جمله فراورده هایی است که تولید آن در سال های اخیر از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است.این محصول یکی از بهترین چاشنی های غذاهای ایرانی است و علاوه برآن ماده اولیه بسیاری از محصولات ازجمله کنسروها است.

یکی از رایج ترین سوال هایی که بین اکثر خانم ها وجود دارد این است که آیا می توان رب گوجه را در قوطی ریخت و نگهداری کرد یا نه حتما باید در ظرف شیشه ای نگهداری شود؟فراورده های گوجه فرنگی در سراسر جهان بسیار محبوب هستند که امروزه گوجه فرنگی در سس ها و چاشنی ها بسیار استفاده می شود.

 

گوجه فرنگی زمانی بیشترین تاثیر را در بدن انسان دارد که کمی حرارت دیده تا قابلیت های مهم و جذب آن در بدن افزایش یابد.بنابراین رب گوجه فرنگی از این نظر گزینه مناسبی است.اما نکته قابل توجه آن که وقتی گوجه فرنگی در معرض فرایند حرارتی قرار گیرد علاوه بر اینکه اصطلاحا پخته می شود حرارت زیاد سبب کاهش ویتامین ها و املاح معدنی موجود در آن می شود به طوری ک میزان ویتامین های آن براساس فرایند حرارتی از 10تا30درصد کاهش یابد که این اتلاف مواد مغذی در روش خانگی به علت تماس مستقیم با حرارت کنترل نشده بیشتر است.

گوجه فرنگی ها انواع بسیار زیادی دارند اما نمونه هایی که برای رب و کنسروها استفاده می شود به صورت گرد و گلابی شکل هستند.که گردها نسبت به گلابی شکل ها آبکی تر هستند.و هر 100گرم گوجه فرنگی80کالری دارد.

در صورتی ک می خواهیدمحتویات تمام کنسرها و کمپوت ها را پس از باز کردن برای مدت زمان طولانی نگهداری کنید حتما پس از باز شدن آن را داخل یک ظرف دیگر بریزید دلیل این توصیه چه مواردی است؟

اگر دقت کرده باشیدبعد از بازکردن درب قوطی احتمال بروز واکنش بین یکی از اجزای ترکیبات ماده غذایی با دیواره فلزی قوطی بالا می رود مثلا اگر دیده باشید زمانی که درب قوطی کمپوت اناناس باز می شود اگر داخل همان ظرف بماند پس از مدتی خاکستری رنگ می شود به همین دلیل می گوییم بعد از باز شدن درب قوطی رب آن را داخل ظرف شیشه ای بریزید که رنگش تغییر نکند.و همچنین محل نگهداری رب گوجه باز شده نیز در یخچال است به این دلیل ک کپک نزند.

امروزه رب گوجه ها را در قوطی های 500گرمی و1000گرمی به بازار عرضه می کنند و با قیمت میانگین 5000تومان تا200000تومان ب دست مصرف کننده می رسانند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید