قیمت کنسرو بادمجان در بازار

بادمجان

این محصول به عنوان یک خوراک و وعده غذایی کامل و یا مکملی جهت تولید غذاهای ایرانی نظیر کوکو بادمجان،قلیه بادمجان،ته چین گوشت وبادمجان مورد استفاده قرار می گیرد.

بادمجان یکب از پرخاصیت ترین سبزیجات است که به علت مزه لذیذ و تنوع در پخت می توان با انواع غذاها درست کرد.

تاریخچه بادمجان

بادمجان گیاهی است یکساله این گیاه که به عربی بادنجان نامیده می شود دارای ساقه ای نسنتا ضخیم و پوشیده از کرک و ارتفاع ساقه آن تا 70 سانتیمتر می رسد.

میوه این گیاه دراز،باریک ویا گرد به رنگ های بنفش،سیاه،زرد وسفید دیده می شود.بادمجان  متعلق به خانواده سیب زمینی است که از زمان های بسیار قدیم در کشور هند کشت می شده است و از آنجا به دیگر نقاط جهان منتقل شده است که در این بین کشورهایی نظیر چین و انگلستان از آن به نام کدوی گینه ای نام می برند.

از نظر طب سنتی

بادمجان گرم وخشک است.بادمجان برخلاف عقیده اکثر کارشناسان که بی بو وخصیت است خاصیت فراوانی دارد.مهم ترین خواص آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیارخوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد.بادمجان با همه خواصی که گفته شد نباید مورد استفاده اشخاصی ک بواسیر ویا درد چشم دارند قراربگیرد زیرا بیماری آنها را تشدید می کند اینگونه اشخاص اگر می خواهند بادمجان مصرف کنند باید آن را با گوشت یا روغن وسرکه بپزند و بخورند.

طرز تهیه کنسرو خوراک بادمجان

مواد مورد نیاز:بادمجان،قارچ،پیاز،زردچوبه و فلفل،فلفل دلمه ای،روغن کنجد و گوجه فرنگی

1)ابتدا بادمجان پوست شده را به صورت حلقوی برش داده وسپس در روغن تفت داده تا طلایی رنگ شود.

2)سپس قارچ هرا حلقوی برش داده و پیاز را هم به همین شکل خرد کرده و کمی روغن کنجد و نمک به آن اضافه کنید و درون ماهی تابه تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

3)سپس فلفل دلمه را خرد کرده و با کمی فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دهید.

4)پس از سه دقیقه مواذ را از ماهی تابه خارج کنید و آن ها را به بادمجان های سرخ شده اضافه کنید و به هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

5)سپس گوجه فرنگی های حلقوی را به آن اضافه کنیدو شعله را کم کنید تا کم کم پخته و آماده شود. پس از پانزده دقیقه غذای شما آماده است این غذا می تواند به عنوان یک وعده غذایی برای شما باشد.

نکته ها :

این غذای بسیار لذیذی است اگر در آن از بادمجان های شیرین و بدون تخم که در منطقه خراسان کشت می شود استفاده شود.

همچنین از بادمجان های کشیده و پوسته براق استفاده کنید.

اگر فکر می کنید لادمجان ها تلخی دارند آن ها را از وسط نصف کنید سپس روی آن نمک بپاشید و ان ها را در یک سینی بچینید  ومدتی زیر آفتاب بگذارید بعد آن ها رابشویید وخشک کنید وبا خیال راحت در غذای خود استفاده کنید.

 

روش نگهداری کنسرو خوراک بادمجان قیمت آن در بازار 

کنسرو خوراک بادمجان در قوطی های 500 گرمی بسته بندی می شود و با قیمت میانگین 4500 تا 8000 تومان وارد بازار می شود.

لطفا از مصرف کنسرو هایی که تغییر رنگ و بو دارند خودداری کنید و در صورت مشاهده تورم در قوطی کنسرو ازمصرف آن اجتناب کنید.این محصول جهت مصرف افرادی که به بادمجان و گوجه فرنگی حساسیت دارند مناسب نمی باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید