مراکز تولید صدف خوراکی بندرعباس

پرورش دهندگان صدف خوراکی

پرورش صدف خوراکی و ماهی سالمون قرمز که در اصطلاحات علمی به آن Ostreidea گفته می‌شود، نخستین بار در ژاپن صورت گرفت و امروزه، این محصول غذایی به یکی از پایدارترین گزینه‌های موجود در میان غذاهای دریایی تبدیل شده است.برای این طرح در ایران یک کارگاه آموزشی پرورش انبوه و تولید تجاری صدف های خوراکی با همکاری مدرسان ایتالیایی و فرانسوی در بندرعباس برگزار شده بود.صنعت تولید، پرورش و بازاریابی صدف خوراکی، عمل آوری، بسته بندی و حمل و نقل صدف های خوراکی، تکنولوژی جمع آوری صدف های خوراکی، جنبه های بهداشتی پرورش و تجارت صدف های خوراکی، استانداردهای اروپایی در ارتباط با تجارت صدف های خوراکی از برنامه های این کارگاه بوده.صدف هایی که به صورت سنتی پرورش می یابند معمولاً با شکار صیادان و دیگر چالش ها روبرو می شوند، بنابراین این دسته از صدف ها هرگز به یک رستوران نخواهند رفت. اما باید گفت تقریباً همه ی صدف های شِلی که در قفس حفاظت می شوند و رشد می یابند، در 8 تا 10 ماه بالغ می شوند و در محیط امن تری می تواند میزان بیشتری را برداشت کند.امروزه صدف‌های خوراکی بخش مهمی از تولیدات شیلاتی را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به رشد روزافزون جمعیت و نیاز بیشتر به منابع پروتئینی و از سویی، کشش مصرف کنندگان به سوی غذاهای دریایی و آگاهی از ارزش و سلامت آنها، دولت‌ها بدنبال بررسی راه‌هایی برای افزایش تولید غذاهای دریایی از طریق آبزی پروری می‌باشند. مزارع پرورش ماهی و میگو با نگرانی‌های جدی زیست محیطی و اقتصادی از جمله هزینه، تسهیلات، تجهیزات، امکانات، غذا، آلودگی، بیماری‌ها، میزان تلفات حین جابجایی و در طول دوره پرورش، رسیدن به اندازه بازاری و … درگیر هستند.

مراکز تولید صدف خوراکی بندرعباس

فروش صدف خوراکی در ایران

در حال حاضر اکثر ذخایر شیلاتی در دنیا بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته‌اند، که این امر منجر به کاهش ذخایر ماهی و ماهی سوف شمال، نرم تنان و سخت پوستان گردیده است، بنابراین آبزی پروری (Aquaculture) به عنوان پاسخی برای مشکل امنیت غذایی و سوءتغذیه پروتئینی بخصوص در کشورهای در حال توسعه مطرح می‌باشد.
کشت و پرورش نرم تنان (Shellfish) خوراکی به عنوان گزینه مناسبی جهت افزایش تولید غذا در دنیا مورد توجه بوده و در این بین صدف‌ها سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و در صورتی که تولید آنها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد، گام موثری در جهت تولید پروتئین حیوانی ارزان قیمت و در نتیجه مبارزه با سوءتغذیه پروتئینی خواهد بود (میزان پروتئین صدف‌ها در حد گوشت مرغ یا خوک می‌باشد)؛ به علاوه پرورش صدف فرصت‌هایی را برای پیشرفت اقتصادی جوامع ساحلی و ایجاد اشتغال و درآمد به دنبال خواهد داشت. کشورهای اسپانیا، هلند، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و آمریکا از پرورش دهندگان عمده صدف‌های خوراکی بوده و کشورهای دیگر مانند نیوزلند، مکزیک، تونس، جمهوری کره و کانادا نیز درصد کمتری از تولید صدف‌های خوراکی پرورشی را به خود اختصاص داده‌اند.

مراکز تولید صدف خوراکی بندرعباس

مراکز تولید صدف خوراکی بندرعباس

شرکت آوین کنسرو در راستای مشتری مداری و حمایت از مشتریان شروع به راه اندازی کارگاه های تولید صدف خوراکی در بندرعباس نمود تا بتواند انواع محصولات دریایی از جمله صدف خوراکی را با قیمت مناسب و عالی و با صید روز دریا در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.برای سفارش صدف خوراکی تازه و انواع محصولات دریایی همین حالا با ما تماس بگیرید.

مراکز تولید صدف خوراکی بندرعباس

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید