ارزان ترین قیمت کنسرونخودفرنگی مرغوب

می دانید کنسرو نخود فرنگی ارزان را از کجا باید تهیه کرد؟از خواص نخود فرنگی آگاهی دارید؟آیا می دانید نخود فرنگی بیشتر در کدام شهرهای ایران بیشتر کشت می شود؟آیا طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی را می دانید؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نخود فرنگی

این گیاه معمولاً در فصول سرد سال یعنی از شروع زمستان تا اوایل تابستان زراعت و کشت می ‏شود.نخودفرنگی در واقع دانه یا تخم کروی شکل ریزی است که از گیاه نخود سبز به ‏نام (Pisum Sativum) حاصل می ‏شود،نخود فرنگی 5000 سال است که جای خود را در رژیم غذایی مردم جهان باز کرده است،نخود فرنگی یکی از سبزیجاتی است که به آسانی رشد می کنند و تاکنون جان بسیاری از مردم جهان را از گرسنگی نجات داده است.کانادا بزرگترین تولید کننده نخود فرنگی در جهان است هند بزرگترین وارد کننده نخود فرنگی در جهان می باشد،نخود فرنگی یکی از غذا های محبوب در این کشور می باشد.

خواص نخود فرنگی

  • از آنجایی که این منبع غذایی کم کالری است مصرف آن برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند مناسب است.
  • نخود فرنگی غنی ازفیبرهای غذایی است به همین دلیل برای کسانی که از یبوست رنج میبرند مفید است.
  • نخود فرنگی یا نخود سبز شاخص گلیسمی نسبتا کمی دارد و پس از مصرف قند خون را افزایش نمی دهد.
  • مقادیر بالای ویتامین های K، A و C و منیزیم موجود در نخود فرنگی خطر ابتلا به دیابت را در افراد کاهش می دهد.
  • مقادیر بالای ویتامین A موجود در نخود فرنگی به بهبود بینایی و سلامتی چشم ها در نوزادان و کودکان کمک می کند.

خواص نخود فرنگی

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

اول اینکه پوسته نخود فرنگی را شکافته و نخودها را بیرون می آورید،سپس آن ها را با آب بشویید و در شیشه خالی بریزید.مقداری آب در ظرف ریخته و در روی شعله قرار دهید بگذارید تا سرد شود. سپس نمک را به آن اضافه کنید که لب شور شود. در مرحله بعدی طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی، شیشه حاوی نخود فرنگی را با این آب پر کنید. درون قابلمه ای را آب سرد بریزید و شیشه ها را درون آن قرار دهید و در روی حرارت قرار دهید. شیشه ها به صورت در باز باشند از زمانی که آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد. نیم ساعت بگذارید تا بجوشد در این حال هم آب درون شیشه ها شروع به جوشیدن می کند، وقتی نخود فرنگی ها نرم شد اگر آب شیشه ها کم شده بود از آب جوشیده شده لب شور برای پر شدن شیشه استفاده کنید.سپس در شیشه ها را ببندید و 15 دقیقه دیگر بگذارید تا بجوشد. در این مرحله ظروف شیشه ای کاملا هوا گیری شده و کنسرو آماده است. بعد از سرد شدن آب شیشه ها را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شوند. با این روش دیگر نیاز نیست نخود فرنگی را بسته بندی و در یخچال قرار دهید و بعد بپزید به این طریق هم خاصیت خود را حفظ می کند و هم طعم بهتری دارد. می توانید پس از سرد شدن شیشه های کنسرو شده را در یخچال نگه داری کنید، و در هنگام استفاده فقط درب کنسرو را باز کنید.طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

 

ارزان ترین نخود فرنگی ها در فروشگاه اینترنتی ما و در قوطی های 120 تا 500 گرمی و با قیمت میانگین بین 5500 تا 7600به فروش می رسد که در مقایسه با بقیه شرکت ها فوق العاده قیمت مناسبی است شما برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش ما تماس بگیرید.

کارشناس و مشاور فروش خانم زهرا یلمه

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید